Dotaz: Kvalifikace pedagoga na SŠ
16.9.2025,
, Zdroj: Verlag Dashöfer... Jak postupovat u pedagoga na SŠ, který je odborníkem z praxe, učí odborné předměty, má úvazek PPČ ve výši 14 h/týden. Nemá zájem si dodělat pedagogické studium (ani DPS). Jak řešit tuto nedostatečnou kvalifikaci? V pracovní smlouvě má klauzuli, že do 3 let je povinnost si pedagogické studium doplnit. ...
Expertka: Omezení mobilů ve školách je světový trend zhruba poslední dva roky
16.9.2025, Zdroj: ČTK
Plošná státní regulace používání mobilních telefonů a dalších digitálních zařízení, například chytrých hodinek, ve školách je světovým trendem zhruba poslední dva roky. Na dotaz ČTK to uvedla Michaela Mlíčková Jelínková z rodičovského sdružení Digibalanc.…
Učitelská platforma nesouhlasí se zákazem Pravidel českého pravopisu u maturity
15.9.2025, Zdroj: ČTK
Učitelská platforma nesouhlasí se zákazem používat Pravidla českého pravopisu při psaní maturitní slohové práce. Ministerstvo školství by podle ní mělo žákům u maturitní zkoušky umožnit používání elektronických textových editorů, Internetové jazykové příručky…
V Česku dnes začala akce Pěšky do školy, zapojilo se rekordních 572 škol
15.9.2025, Zdroj: ČTK
V Česku dnes začal devátý ročník výzvy s názvem Pěšky do školy. Celorepubliková akce, do které se letos zapojilo rekordních 572 škol, má přivést děti k pohybu a ukázat, že den lze začít i jinak než v dopravní koloně, uvedli organizátoři v tiskové…
DOtaz: Uklízečka a její zařazení do 3. platové třídy
15.9.2025,
, Zdroj: Verlag Dashöfer... Dobrý den, prosím o zodpovězení následujícího dotazu: dlouhodobě zaměstnáváme paní uklízečku, které pravidelně doplácíme do zaručeného platu (je zařazena v 2. platové třídě). Rádi bychom jí plat zvýšili. Vzhledem k tomu, že zajišťuje otevírání a zamykání objektu-což jsme našli v katalogu prací pod položkou ...
NPI představil nový nástroj pro práci s RVP a tvorbu ŠVP
12.9.2025, Zdroj: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Národní pedagogický institut ČR (NPI) představil odborné veřejnosti nový informační systém pro tvorbu a publikaci Rámcových vzdělávacích programů (IS RVP). Jedná se plně digitalizovaný systém, který přináší otevřená data nebo API rozhraní a mění tak způsob…
Dotaz: Prodej pečiva během přestávky
12.9.2025,
, Zdroj: Verlag Dashöfer... Chtěl jsem se zeptat, jestli a popř. za jakých podmínek může probíhat prodej pečiva ve vyhrazených prostorách školy o svačinové přestávce. Pečivo by prodával zaměstnanec pekárny, která by pečivo dodávala a celý prodej by se uskutečňoval ve vnitřních prostorách školy - chodba před školní jídelnou.
JUDr ...
Dotaz: Přímá pedagogická činnost zástupkyň ředitelky
11.9.2025,
, Zdroj: Verlag Dashöfer... O kolik hodin týdně mohu snížit všem zástupkyním ředitelky přímou pedagogickou činnost v mateřské škole? Máme celkem 14 tříd MŠ, z toho 1. pracoviště má 6 tříd, 2. pracoviště, které je katastrálně spojené jedním pozemkem, ale jsou oddělené budovy má 2 třídy. 3. pracoviště je vzdálené asi 1 km a má 2 ...
Středoškoláci si příští týden mohou na nečisto vyzkoušet sněmovní volby
11.9.2025, Zdroj: ČTK
Studenti gymnázií, středních odborných škol a učilišť si mohou příští týden ve středu a čtvrtek vyzkoušet volby do Poslanecké sněmovny. Vybírat budou z politických subjektů, které reálně kandidují v říjnových…
Experti: AI je pro děti rizikem, objevují se svlékací aplikace i vydírání
11.9.2025, Zdroj: ČTK
Děti často sdílejí citlivé údaje, využívají umělou inteligenci (AI) k podvodům ve škole nebo vytvářejí pornografický obsah, jehož obětí se ale mohou stát i ony samy. Na rizika spojená s bezpečností dětí v kyberprostoru upozornili dnes odborníci na konferenci s…
Přestávky v práci a evidence pracovní doby
Garance
1.6.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferS úpravou pracovní doby jde samozřejmě ruku v ruce i úprava přestávek v práci a doby odpočinku. Zaměstnanec není stroj, a proto je při respektování jeho psychosomatické konstituce do zákoníku práce vnesena i úprava přestávek v práci a doby odpočinku, tj. doby,…
Vzory rozhodnutí o přijetí/nepřijetí k předškolnímu vzdělávání
Archiv
2.9.2024,
, Zdroj: Verlag DashöferŘeditel mateřské školy, jejíž činnost vykonává Název školy dle zřizovací listiny Jméno a Příjmení ředitele jako příslušný správní orgán podle § 165 odst. 2 písm. b) zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání…
Vnitřní předpis školy o poskytování dovolené
Garance
1.6.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferTento vnitřní předpis upravuje nárok na poskytování dovolené zaměstnanců, kteří jsou v pracovněprávním vztahu se školou _____________ (přesné označení, adresa) (dále jako „Škola“ nebo též jako…
Zástupce ředitele školy a školského zařízení a jeho míra přímé pedagogické činnosti
Garance
1.9.2022,
, Zdroj: Verlag DashöferStatutárním orgánem příspěvkové organizace je ředitel školy. Ředitel školy zřízení územním samosprávným celkem (obcí nebo krajem) je jako statutární orgán označen ve zřizovací listině příspěvkové organizace, v níž je rovněž vymezen způsob, jakým vystupuje…
Poskytování platu pedagogickým pracovníkům
Garance
4.8.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferPedagogickým pracovníkům, kteří výkonem přímé pedagogické činnosti uskutečňují výchovu a vzdělávání na základě zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání, ve znění pozdějších předpisů, a kteří jsou zaměstnanci…
- 324/2025 Sb. o povinném příspěvku na produkty spoření na stáří a o změně souvisejících zákonů (zákon o povinném příspěvku na produkty spoření na stáří) (vyšlo dne: 3.9.2025 v částce č. 324)
- 328/2025 Sb. o výzkumu, vývoji, inovacích a transferu znalostí (vyšlo dne: 9.9.2025 v částce č. 328)
- 329/2025 Sb. mění některé zákony v souvislosti s přijetím zákona o výzkumu, vývoji, inovacích a transferu znalostí (vyšlo dne: 9.9.2025 v částce č. 329)
- 333/2025 Sb. novela zák. č. 89/2012 Sb. (vyšlo dne: 9.9.2025 v částce č. 333)
- 336/2025 Sb. novela vyhl. č. 412/2021 Sb. (vyšlo dne: 10.9.2025 v částce č. 336)
Cestovní náhrady 2025 příspěvkových organizací
18.9.2025, On-line, Ing. Christian ŽmolíkSlužební cesty ve veřejném sektoru mají svá pravidla. Na webináři vám ukážeme, jak správně nastavit a vyúčtovat cestovní náhrady v příspěvkových organizacích.
Změny a novinky v dokumentaci a legislativě ve školním roce 2025/2026
22.9.2025, On-line, Mgr. Lenka PoláškováV turbulencích nadcházejícího školního roku jsme pro Vás připravili speciál, který shrne zásadní změny, jež se dotknou nejen praxe ředitelek a ředitelů mateřských škol, ale budou mít přímé dopady také na práci učitelek mateřských škol a asistentů pedagoga. Webinář bude především prakticky zaměřen. Jasně, stručně a srozumitelně seznámí účastníky, se vším co zasáhne praxi mateřských škol i tříd. Účastníci získají předlohy, metodiky a uvidí praktické ukázky zpracovaných dokumentů.
Školská legislativa od září 2025: Co se mění a co to znamená pro Vaši školu
24.9.2025, On-line, JUDr. Hana PolákováRok 2025 přináší největší balík legislativních změn za poslední roky. Pokud jste ve vedení školy nebo školského zařízení, potřebujete vědět, co všechno novela školského zákona a související předpisy mění – a hlavně, jak to ovlivní chod Vaší školy v praxi. Na webináři Vás přehledně a srozumitelně provedeme klíčovými změnami, které se týkají všech druhů škol – mateřských, základních i středních. Zaměříme se na skutečně důležité věcné novinky, nikoli jen formální úpravy.
Aktualizace školního vzdělávacího programu a dopady revize RVP PV
1.10. – 2.10.2025 (1.10.2025, 2.10.2025), On-line, Mgr. Lenka PoláškováMateřské školy čeká zcela jistě řada výzev spojených s aktualizací školních vzdělávacích programů a my Vás na ně prakticky a srozumitelně připravíme!
Priority České školní inspekce pro školní rok 2025/2026
6.10.2025, On-line, Mgr. Lenka PoláškováZcela jistě nás čeká rozsáhlá novelizace školského zákona, změny v odkladech školní docházky, nejistá je stále problematika financování nepedagogických a provozních zaměstnanců škol. Velkou výzvou zůstává aktualizace školních vzdělávacích programů. Zkrátka i letos budou ředitelé a ředitelky čelit řadě výzev. Tradičně jsme pro Vás připravili webinář, který přinese řadu otázek, ale především odpovědí a užitečných informací k inspekční činnosti ve školách, prioritám, častým nedostatkům a tentokrát také oblastem, na které Česká školní inspekce upozorňuje jako na zásadní rezervy, které je nutno dlouhodobě koncepčně ve školách řešit… Proto také se na ně zaměří (nejen) ve specifických úkolech.