1.113
Metodický list pro ředitele ZŠ – Priority ČŠI 2025/2026
Verlag Dashöfer
Tento metodický list shrnuje hlavní priority České školní inspekce ve školním roce 2025/2026. Je určen pro ředitele základních škol a poskytuje přehled klíčových oblastí, praktických doporučení a legislativních souvislostí.
Hlavní priority ČŠI
• Sběr dat v rámci mezinárodního šetření PIRLS (čtenářské dovednosti žáků 4. ročníku, březen–duben 2026).
• Spolupráce s MŠMT na hodnocení Operačního programu Jan Amos Komenský (OP JAK).
• Zlepšení managementu škol – evaluace, strategie rozvoje, řízení lidských zdrojů.
• Aktualizace školních vzdělávacích programů v souladu s RVP ZV.
• Stanovení uzlových bodů inspekční činnosti pro jednotné hodnocení.
Legislativní rámec a dopady na praxi
• § 16 ŠZ – inkluze: povinnost zajištění podpůrných opatření pro žáky se SVP.
• § 164 ŠZ – pravomoci ředitele: odpovědnost za dodržování právních předpisů, hospodaření a vzdělávací cíle.
• § 174 ŠZ – inspekční činnost ČŠI: hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání, kontrola veřejných prostředků.
• § 174 odst. 7 ŠZ – možnost podat námitky proti inspekční zprávě.
Doporučení…