Nahoru
Struktura autoevaluačního
plánu školy
Evaluací se rozumí proces systematického shromažďování a analýzy
informací podle určitých kritérií, který je předem naplánovaný a má jasně
stanovené cíle, ke kterým směřuje. Cíle si stanovuje škola sama, stejně jako evaluační nástroje a způsoby
hodnocení. Jde tedy o vyhodnocování procesů, které probíhají uvnitř školy a hodnocení jejich kvality. Výsledkem je zjištění aktuálního stavu dané školy v
jasně stanovených oblastech, byť pohledem zevnitř, členy realizačního týmu, a
tedy zaměstnanci školy. Proto mluvíme o vlastním hodnocení školy neboli autoevaluaci.
Hlavní
oblasti hodnocení školy stanovuje bod 2) vyhlášky č. 15/2005 Sb.
- podmínky vzdělávání,
- průběh vzdělávání,
- podpora školy žákům a studentům, spolupráce s rodiči, vliv vzájemných
vztahů školy, žáků, rodičů a dalších osob na vzdělávání,
- výsledky vzdělávání žáků a studentů,
- řízení školy, kvalita personální práce, kvalita dalšího vzdělávání
pedagogických pracovníků,
- úroveň výsledků práce školy, zejména…![if>