dnes je 7.12.2024

Input:

Přiměřenost předkládaného rozpočtu - přehledy obvyklých cen a mezd (30/10/2012)

31.10.2012, , Zdroj: Verlag Dashöfer

Příjemci dotací jsou povinni dodržovat pravidla hospodárnosti a účelnosti vynakládání finančních prostředků. Měli by proto nakupovat veškeré zboží a služby co možná nejefektivněji s ohledem na místo a čas pořízení. Kalkulace příliš vysokých cen v rámci rozpočtu může mít za následek krácení nebo dokonce neuznání některých druhů výdajů při proplácení projektu. Správné stanovení cen může být také důležitým předpokladem úspěšného hodnocení již ve fázi projektové žádosti. Hodnotitelé posuzují jako jedno z hledisek i přiměřenost předkládaného rozpočtu. V následujícím textu proto přinášíme potenciálním žadatelům a příjemcům přehledy obvyklých cen a mezd, které připravili některé implementační orgány.

1.      Obvyklé ceny doporučované v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost

Řídící orgán Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnst reaguje na zjištěné pochybnosti o hospodárnosti vynaložených výdajů a připravuje pravidelně tzv. metodické dopisy obvyklých cen zařízení a vybavení. Z aktuálně platného metodického dopisu vybíráme následující často pořizované položky (ceny jsou uváděné bez DPH):

  • Stolní PC sestava (myš, klávesnice, monitor 22, operační paměť RAM 4 GB, hardisk 750 GB, grafická karta, atd.) - 14.000 Kč.
  • Notebook (dvoujádrový procesor, HDD 500 GB, operační paměť RAM 4 GB, uhlopříčka 15,6, wifi, LAN, USB, VGA, optická mechanika DVD+RW, čtečka paměťových karet, operační systém 32/64 bit) – 14.000 Kč.
  • Monitor (monitor 22, rozlišení: 1920x1080, naklápěcí) – 3.000 Kč.
  • Kancelářský balík (MS Office 2010 Home and Business – Word, Excel, Powerpoint, Outlook) – 5.000 Kč.
  • Běžná tiskárna (rychlost cca 20 str/min.) – 3.000 Kč.
  • Multifunkční zařízení pro standardní používání (určeno pro běžné kancelářské použití a přípravu podkladů pro cílovou skupinu v menším rozsahu) – 6.000 Kč.
  • Multifunkční zařízení pro intenzivní využití (určeno pro přípravu podkladů pro cílovou skupinu ve velkém rozsahu) – 15.500 Kč.
  • Skener (optické rozlišení 4800x9600 dpi, automatický duplex, síťové připojení na více PC) – 2.000 Kč.
  • Mobilní telefon standardní (telefonování, SMS, MMS, GPRS, fotografování) – 2.500 Kč.
  • Mobilní telefon manažerský (telefonování, SMS, MMS, datové přenosy, BT, vícepásmový) – 5.800 Kč.
  • Digitální fotoaparát (rozlišení až 12 Mpix, optický zoom 4 x + paměťová karta 2-8 BG) – 3.000 Kč.
  • Digitální kamera (optický zoom 10x, digitální zoom, záznam na DVD/HDD/flash, rozližení 3,3 Mpix) – 7.000 Kč.
  • Interaktivní tabule (samostatné/pevně spojená s dataprojektorem – tabule umožňující ovládající pouze rukou bez elektronického pera, aktuální sw, v ceně instalace, dvojí dotyk) – 60.000 Kč.
  • Digitální diktafon (2 GB vestavěná paměť, podpora mp3, vlastní reproduktor, výstupy: USB, mikrofon, sluchátka, výdrž baterie 20 hodin) – 1.200 Kč.
  • USB disk (4 GB, pro realizační a administrativní tým) – 200/300 Kč.
  • Židle kancelářská (včetně opěrek, otočná, polohovací s kolečky) – 2.600 Kč.
  • Židle učebna – 1.200 Kč.
  • Stůl pracovní kancelářský (pracovní místo pro jednu osobu) – 5.500 Kč.
  • Skartovací stroj (šíře vstupu min. 220, plastové karty) – 1.400 Kč.
  • Laserové ukazovátko (vybavení pro prezentaci, s LED baterií) – 2.000 Kč.
  • Projekční plátno
Nahrávám...
Nahrávám...