dnes je 14.2.2025

Input:

Pracovníci školní kuchyně

27.3.2015, , Zdroj: Verlag Dashöfer

3.3.3
Pracovníci školní kuchyně

Bc. Lucie Štěpánková

V mateřských školách, které mají vlastní školní jídelnu – kuchyni (vývařovnu), spolupracuje ředitelka, při stanovení pracovních náplní, s vedoucí školní kuchyně, která je vedoucím pracovníkem, přímo podřízeným ředitelce školy. Zaměstnancem školní kuchyně je kuchař(ka) a pomocný(á) kuchař(ka). Ve školách, kam se jídlo dováží z jiné vývařovny je, podle rozsahu prací na přípravě stravy, kuchař(ka) a pomocný(á) kuchař(ka).

Zařazení pracovníků školní kuchyně v katalogu prací:

2.5.2 KUCHAŘ

3. platová třída

1. Dohotovování jídel z polotovarů, příprava na talíř a výdej.

2. Výroba polévek a příloh k hlavním jídlům.

4. platová třída

1. Výroba a výdej běžných druhů teplých jídel a moučníků.

2. Výroba složitých jídel studené kuchyně.

5. platová třída

1. .Výroba technologicky náročných teplých jídel nebo specialit studené kuchyně.

6. platová třída

1. Stanovování technologických postupů a jejich kalkulace při rozsáhlé výrobě jídel včetně kontroly jejich dodržování, sestavování vlastních receptur, jídelních lístků, při dodržování správné gastronomické skladby.

2. Výroba náročných specialit české kuchyně a kuchyní cizích národů, výroba specialit studené kuchyně pro bankety a recepce včetně sestavování vlastních receptur.

3. Výroba nejsložitějších dietních jídel v rozsahu podle dietního systému závazného ve zdravotnických zařízeních, například dieta bezlepková, nízkocholesterolová, nízkobílkovinová s omezením tuků při akutní pankreatitidě; výroba jídel s dvojím a vyšším omezením.

7. platová třída

1. Organizace práce při výrobě jídel spojené s hmotnou odpovědností, stanovování a provádění technologických postupů a kalkulací při rozsáhlé výrobě širokého sortimentu, stanovování a zajišťování správnosti gastronomické skladby jídel, racionální výživy a zajištění výroby náročných specialit.

Příklad č.7:

PRACOVNÍ NÁPLŇ VEDOUCÍ STRAVOVÁNÍJméno: Pracovní doba :Příklady nejnáročnějších prací:
  • - stanovení technologických postupů a kalkulací při rozsáhlé výrobě jídel včetně kontroly jejich dodržování, vlastních receptur, jídelních lístků při dodržování jejich správné gastronomické skladby, vyřizování reklamací s dodavateli.
Řídící pravomoci:
  • - je přímo podřízená ředitelce MŠ,
  • - přímo řídí vedoucí kuchařku,
  • - v rámci tohoto vymezení řídící pravomoci odpovídá za celkové plnění úkolů spadajících do náplně činnosti školní kuchyně v souladu se Zřizovací listinou a Statutem MŠ, především za vyrovnané finanční hospodaření v rámci stanoveného rozpočtu MŠ
  • - zajišťuje stravování dětí a pracovníků MŠ.
Povinnosti vedoucí školní kuchyně:
  • - řídí se platnou vyhláškou o školním stravování a hygienických požadavcích,
  • - odpovídá za dodržování veškerých předpisů platných ve školním stravování a veškerých obecně platných právních předpisů (Zákoník práce, Pracovní řád, Sanitační řád, hygienické předpisy a pokyny, BOZP a PO),
  • - pracuje v souladu s projektem ZMŠ, Řádem MŠ a Vnitřními směrnicemi.
Další povinnosti:
  • - vede povinnou dokumentaci o školní kuchyni,
  • - pečuje o vysokou úroveň stravování, zajišťuje jídla v průměrné hodnotě určených výživových a finančních norem,
  • - ve spolupráci s vedoucí kuchařkou sestavuje jídelní lístek,
  • - objednává ve spolupráci s vedoucí kuchařkou potraviny,
  • - zodpovídá za inventář školní kuchyně,
  • - odpovídá za správnou jakost přejímaných potravin a ostatních potřeb, za skladování zboží a provádí pravidelné kontroly nezávadnosti uskladněných potravin,
  • - vede účetní agendu ve smyslu platných zákonných předpisů,
  • - připravuje podklady pro účetnictví celé MŠ (viz Vnitřní směrnice),
  • - zastupuje nepřítomné pracovnice útvaru stravování.
V ................ dne:
Nahrávám...
Nahrávám...