3.3.3
Pracovníci školní kuchyně
Bc. Lucie Štěpánková
V mateřských školách, které mají vlastní školní jídelnu – kuchyni (vývařovnu), spolupracuje ředitelka, při stanovení pracovních náplní, s vedoucí školní kuchyně, která je vedoucím pracovníkem, přímo podřízeným ředitelce školy. Zaměstnancem školní kuchyně je kuchař(ka) a pomocný(á) kuchař(ka). Ve školách, kam se jídlo dováží z jiné vývařovny je, podle rozsahu prací na přípravě stravy, kuchař(ka) a pomocný(á) kuchař(ka).
Zařazení pracovníků školní kuchyně v katalogu prací:
2.5.2 KUCHAŘ
3. platová třída
1. Dohotovování jídel z polotovarů, příprava na talíř a výdej.
2. Výroba polévek a příloh k hlavním jídlům.
4. platová třída
1. Výroba a výdej běžných druhů teplých jídel a moučníků.
2. Výroba složitých jídel studené kuchyně.
5. platová třída
1. .Výroba technologicky náročných teplých jídel nebo specialit studené kuchyně.
6. platová třída
1. Stanovování technologických postupů a jejich kalkulace při rozsáhlé výrobě jídel včetně kontroly jejich dodržování, sestavování vlastních receptur, jídelních lístků, při dodržování správné gastronomické skladby.
2. Výroba náročných specialit české kuchyně a kuchyní cizích národů, výroba specialit studené kuchyně pro bankety a recepce včetně sestavování vlastních receptur.
3. Výroba nejsložitějších dietních jídel v rozsahu podle dietního systému závazného ve zdravotnických zařízeních, například dieta bezlepková, nízkocholesterolová, nízkobílkovinová s omezením tuků při akutní pankreatitidě; výroba jídel s dvojím a vyšším omezením.
7. platová třída
1. Organizace práce při výrobě jídel spojené s hmotnou odpovědností, stanovování a provádění technologických postupů a kalkulací při rozsáhlé výrobě širokého sortimentu, stanovování a zajišťování správnosti gastronomické skladby jídel, racionální výživy a zajištění výroby náročných specialit.
Příklad č.7: