2.9.2
Obsahová náplň škol v přírodě
Radomíra Konečná
Každá škola v přírodě by měla mít tematické zaměření, vycházející z plánování vzdělávací práce a stanovit výběr kompetencí, které mohou být naplňovány při pobytu v přírodě. Obsahově tomu odpovídají činnosti, jakými jsou přímé pozorování živočichů nebo rostlin, povětrnostních podmínek, sportovní vyžití apod. Při plánování je dobré zařadit různé pokusy a experimenty, na které není prostor a podmínky ve školním zařízení.
Příklady tematických zaměření:
- lesní skřítci
- piráti
- indiáni
- kovbojové
- mravenečci
- pohádkové bytosti
Jak jsme si hráli na "piráty"
"Na pirátské lodi nesmí chybět vlajka a pirátský šátek, který si každý sám namaloval."
"Každý pirát musí prokázat zdatnost a odvahu."
"Poklad ukrytý na ostrově pod pirátskou vlajkou."
"Než piráti opustí ostrov,…