dnes je 21.7.2019
Nepřístupný dokument, nutné přihlášení
Input:

Výzkum: Pětina učitelů začíná praxi bez uvádějícího učitele

21.3.2019, Zdroj: ČTK

Pětina mladých učitelů podle výzkumu Národního institutu pro další vzdělávání (NIDV) začíná praxi bez uvádějícího učitele, mnozí také bez adaptačního plánu, který by jim začátky usnadnil. Má to vliv na jejich setrvání na konkrétní škole a ve školství obecně, uvedli dnes odborníci na tiskové konferenci k projektu Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO). Loni absolvovalo pedagogické fakulty asi 5000 lidí. V současnosti do škol nenastoupí zhruba polovina absolventů oboru učitelství.

"Ve školách, které mají vytvořený systém uvádění nového učitele do praxe, dochází poměrně k výrazným rozdílům v uvažování začínajícího učitele o jeho profesní kariéře," uvedla Kateřina Trnková z projektu SYPO. O

Přístup ZDARMA k tomuto dokumentu mají pouze registrovaní uživatelé portálu Školaprofi.cz.
Zatřídění dokumentu
Zatřídění dokumentu
Vztahuje se k druhu školy: