Zhruba polovina patnáctiletých žáků v Česku navštěvuje školy, kde jim učitelé alespoň jednou týdně zadávají krátké skupinové aktivity. Většina dětí spolupracuje se svými spolužáky ráda, zároveň je ale tolik netěší, že musí přemýšlet o názorech ostatních a naslouchat jim. Vyplývá to z výsledků mezinárodního průzkumu PISA 2015, který hodnotil žáky v týmovém řešení problému. Národní zprávu k výsledkům uveřejnila Česká školní inspekce (ČŠI) na svém webu. Průzkum mimo jiné potvrdil, že Česko patří k zemím, kde výsledky žáků závisí na tom, do které školy chodí.
Z pohledu Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD), která výsledky zveřejnila, je týmová spolupráce zásadní dovedností pro úspěch v budoucím životě a v práci.…